tel. 87 520 22 51

19-400 Olecko

ul. Gołdapska 29

W GRODZIE KRAKA

Od 18 do 20 maja 2022 r. uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami (S. Stypułkowska, U. Romotowska, R. Narewska ) uczestniczyli

w wycieczce do Krakowa.

Słoneczna pogoda, wspaniałe humoru sprzyjały poznawaniu historii Polski (Muzeum Armii Krajowej, Wawel, Kopiec Kościuszki), spacerom krakowskimi uliczkami (Rynek Główny, Kazimierz )

i wykonywaniu eksperymentów fizycznych z dziedziny, np. akustyki, mechaniki, optyki w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema. Wzbogaciliśmy swoją wiedzę o postaciach historycznych, poznaliśmy wiele nowych słów i terminów (np. chamsa, mezuza, kwitełech, kabłączki skroniowe). Była to też wspaniała okazja do odpoczynku i integracji .

Wycieczka w liczbach:

- 3 dni (wraz z podróżą),

- przejechaliśmy ok. 1300 km,

- przeszliśmy ok. 30 km,

- zwiedziliśmy 2 kościoły, 3 wystawy,

- dotarliśmy na wys. 300 m n.p.m,

- zdobyliśmy wieżę- 315 schodów.

Wyjazd edukacyjny został dofinansowany ze środków budżetu państwa w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”. Pozostałe środki na ten cel pochodziły z wpłat rodziców uczniów, którzy uczestniczyli w wycieczce.