Technik hotelarstwa to idealny kierunek dla osób, które cenią sobie kontakt z drugim człowiekiem. Hotelarze zajmują się pełną obsługą gości hotelu, tzn. planują i organizują usługi hotelarskie. Przyjmują rezerwację, sprawdzają zamówione sługi oraz je koordynują. Ceni się tu kulturę osobiste i łatwość nawiązywania kontaktu z klientem. To właśnie osoby pracujące w recepcji utożsamiane są z hotelem pełnią bardzo odpowiedzialną rolę. Hotelarze obsługują również gości o specjalnym znaczeniu typu VIP, tu ceni się zachowanie tajemnicy zakładu pracy, prywatność i indywidualne traktowanie.
Hotel to przedsiębiorstwo wielobranżowe. Oprócz noclegów oferowane są inne usługi takie jak organizacja konferencji, obsługa grup turystycznych czy usługi strefy SPA i Wellness.
Do pozostałych obowiązków należy prowadzenie korespondencji z odbiorcami usług hotelarskich oraz obsługiwanie sprzętu biurowego, korzystanie z komputerowych programów użytkowych i hotelowych.
Absolwent technikum hotelarskiego pracujący w wyuczonym zawodzie zajmuje się również promowaniem oferowanych usług z wykorzystaniem różnorodnych form reklamy. Współpracuje z innymi podmiotami oferującymi usługi hotelarskie, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski oraz zbiera opinie o preferencjach gości. Prowadzi dokumentację eksploatacyjną obiektu hotelarskiego, oblicza i interpretuje wskaźniki wykorzystania bazy hotelowej oraz wskaźniki sprzedaży i opłacalności prowadzonej działalności. Utrzymuje czystość i porządek w obiekcie hotelarskim. Przygotowuje i podaje śniadania.
Może wydaje się, że jest to sporo obowiązków, ale gdy lubimy rozmawiać z ludźmi i kontakt z nimi, to nic nie stoi na przeszkodzie i wszystko przychodzi z wielką łatwością.
|